Alla inlägg den 24 juni 2012

Av carolita - 24 juni 2012 22:16

Midsommaren var rolig tillsammans med nära och kära  ! På dagen var vi tillsammans jag och mina barn vid kolonin i skarpnäck... Det är en plats långt borta i från betongen, en känsla av att man är på landet, fast man är i stor stan... Musiker som står på dansbanan och sjunger små grodorna osv, majstången är klädd och alla små flickor i sina finaste sommar klänningar. Jag minns när jag var barn i småland, denna dag fick man vara uppe extra länge, på kvällen satt man vid dansbanan och lyssnade på bandet som spelade, jag sjöng alltid med... Känns väldigt skönt att ha sina rötter även i den svenska kulturen jag ler tänker på Mamma... I alla fall gick tillbaka till gården och grillade tillsammans med vänner, mina afrikanska vänner... Det blev musik, dans god mat och förstås packade människor, tänker yterligare på minnen när mamma levde. Hon brukade packa en dramaten full med mat sedan bar det i väg till Skansen, vi hade alltid så trevligt och mysigt... Högtider är viktigt för mig då lever minnena kvar av barn och ungdomens glada dagar...  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards